الشاعرة المينياويه نور الله /دار الكتاب للادب العربي والثقافة

 انا وهواك ولوعة الشوق سوي وياك ومعاك بحسهم انا .

انا ياقلبي ماقادرة اخبئ عليه ولا قادرة اتحكم فيك.

والقلب دأب من الغياب وطلب مني فتح الباب ليك.

انا ياقلبي الحب ده كله مقدرشي عليه تجيني وتهنيني.

انا وياك علي طول خليك ليه وانا ليك وبيك واسال قلبك.

اسال قلبك هيرد جوابك ويحكيلك علي نار الشوق ولهيبه.

تشكيله وتحكيله وتلومه علي البعاد وعلي اللي بيجرالي في بعده 

انا الحب ده كله ماقدرشي عليه اهدي ياقلبي  عليه شوية.

هو يقول ويمشي وانا ما نام رمشي ولاغمضت ليه جفون.

اه ده حب ولا عشق ولا عيون ولفت عليه تشوفه وتسعدبيه.

قلبي يدق دقاته تسال عليه عنية تفتح تدور عليه بحب .

اه ترجف ايدي وهي في أيديه بتسلم عليه زعلانة تلومه .

وعيوني تدمع في لحظة اللقاء وتلومه برفق وحنية واشتياق

كفاية يا قلبي الحب ده كله انا ماقدرشي عليه حب وافرح وعيش واتهني.

بهمس السفيرة الدكتورة الشاعرة المنياوية ....نور الله


تعليقات

المشاركات الشائعة